مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 شهریور 1400 ساعت 17:402021-09-01اقتصادي

28 هزار هکتار جنگل طبیعی بنه در رشتخوار نیازمند حمایت


رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان رشتخوار گفت: از 420 هزار هکتار مساحت جنگل های رشتخوار 28 هزار هکتار آن جنگل طبیعی بنه و 17 هزار هکتار دیگر جنگل بیابانی بوده که نیازمند حمایت، - برنامه ریزی و نظارت است.

حسین عبدالله زاده بیان کرد: ذخیره گاه جنگلی بنه در روستای سعادت آباد رشتخوار با 2000 هکتار مساحت یکی از غنی ترین ذخیره گاه های شرق کشور محسوب می شود.

وی به ویژگی های این درخت مقاوم پرداخت و گفت: در صورت تقاضا و ارائه طرح برداشت بنه امکان جمع آوری این محصول در سطح 3000 هکتار قابل بررسی فنی است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان رشتخوار پیش بینی کرد در حالت عادی و با در نظر گرفتن تمام شرایط امکان تولید و برداشت 20 کیلوگرم محصول بنه در هر هکتار است که حدودا به 60 تن برداشت برای هر سال یک بار امکان پذیر است.

وی رقم 30 میلیارد ریال را با اشتغال 10 نفر جهت جمع آوری محصول بنه شهرستان از ارزش های اقتصادی این محصول برشمرد و افزود: این محصول به لحاظ طبی دارای طبع گرم و خشک است و در فصل سرد سال استفاده می شود.

بر اساس گزارش روابط عمومی منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی عبدالله زاده خاطرنشان کرد: بنه به دلیل داشتن اسیدهای آمینه قوی همواره در غذاهای محلی مورد استفاده قرار می گیرد و دارای ویتامین های گروه A-B-E-D نیز است همچنین در کا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

28 هزار هکتار جنگل طبیعی بنه در رشتخوار نیازمند حمایت

28 هزار هکتار جنگل طبیعی بنه در رشتخوار نیازمند حمایت