مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 شهریور 1400 ساعت 09:102021-09-01سياسي

چرا حکیمی به وصیت شریعتی عمل نکرد؟/ معرفی مکتب تفکیکی ها


اسفندیاری، تاریخ نگار کشورمان گفت: دلیل اینکه حکیمی به وصیت شریعتی که گفته بود آثار مرا تصحیح کن عمل نکرد این بود که ایشان میگفت من در آثار دکتر شریعتی اشتباهی که شخصیت شکن باشد ندیدم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازروابط عمومی برنامه سوره، در اولین قسمت پس از ویژه برنامه فصل بنی امیه، به مناسبت درگذشت محمدرضا حکیمی، کارنامه الهیاتی و اجتماعی وی با حضور محمد اسفندیاری، اسلام پژوه، تاریخ نگار، کتابشناس و سرپرست دانشنامه امامت بررسی شد.

دیانی در ابتدای برنامه از اسفندیاری پرسید که چرا محمدرضا حکیمی برای محمد اسفندیاری مهم است؟ اسفندیاری پاسخ داد: من در مقابل هیچ شخصیتی فقط بخاطر جایگاه علمی سرتعظیم فرود نمی آورم، علاوه بر جایگاه علمی باید فرد یکسری فضایل اخلاقی هم داشته باشد تا در برابر او سرتعظیم فرود آوردم.

این ویژگی ها را مرحوم حکیمی داشت.

به یاد دارم پیش از انقلاب وقتی نوجوان بودم دو سه کتاب از مرحوم حکیمی خوانده بودم ولی هنوز خیلی مورد توجه من نبود تا اینکه بعد از انقلاب ایشان سلسله درسگفتارهایی درباره الحیات در قم داشت ولی من همچنان خیلی به انها توجه نداشتم تا اینکه ایشان یکسری سلسله مباحث در یکی از روزنامه های آن زمان آغاز کرد که در یکی از آنها مختصری از زندگی نامه ش را گفت و همان مختصر زندگی نامه باعث شد که من به ایشان توجه کنم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا حکیمی به وصیت شریعتی عمل نکرد؟/ معرفی مکتب تفکیکی ها

چرا حکیمی به وصیت شریعتی عمل نکرد؟/ معرفی مکتب تفکیکی ها