مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 شهریور 1400 ساعت 07:502021-09-01اقتصادي

پیشرفت فیزیکی ساخت سد تالوار به 99 درصد رسید


مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان گفت: عملیات اجرایی سد تالوار از سال 76 آغاز شده و تاکنون به پیشرفت فیزیکی 99 درصد رسیده است.

- ایسنا/زنجان مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان گفت: عملیات اجرایی سد تالوار از سال 76 آغاز شده و تاکنون به پیشرفت فیزیکی 99 درصد رسیده است.

اسماعیل افشاری در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: در هشت سال گذشته، سه طرح سدسازی در استان زنجان آغاز و به مرحله بهره برداری رسیده است.

سد بلوک و فیله خاصه در شهرستان زنجان از جمله این پروژه ها به شمار می رود که به ترتیب در سال های 85 و 84 اجرای این پروژه ها آغاز و در سال های 98 و 95 به بهره برداری رسید.

وی افزود: حجم آب تنظیمی سد بلوک سالانه یک میلیون و 77 هزار مترمکعب است که این طرح 216 هکتار از زمین های کشاورزی منطقه را زیرکشت آبیاری تحت فشار قرار داده است.

سد فیله خاصه نیز سالانه آب مورد نیاز برای آبیاری تحت فشار 242 هکتار از زمین های کشاورزی در روستاهای فیله خاصه و سیف آباد منطقه زنجانرود را تامین می کند.

این مسئول ادامه داد: سد میرزاخانلو نیز از جمله سدهایی است که در هفت سال اخیر در شهرستان طارم و شمال شرقی زنجان، در ضلع شمالی رودخانه قزل اوزن و روستای پاوه رود احداث شده که در سال 88 ساخت آن آغاز و در سال 96 نیز به بهره برداری رسیده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیشرفت فیزیکی ساخت سد تالوار به 99 درصد رسید

پیشرفت فیزیکی ساخت سد تالوار به 99 درصد رسید