مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 شهریور 1400 ساعت 07:302021-09-01بين الملل

برلین از احتمال بازگشایی سفارتش در کابل خبر داد


همزمان با پایان سفر چهار روزه وزیر امور خارجه آلمان به کشورهای همسایه افغانستان، برلین از احتمال بازگشایی سفارتش در کابل به شرط مساعد بودن شرایط سیاسی-امنیتی خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از دویچه وله، هایکو ماس وزیر امور خارجه آلمان در پایان دیدار چهار روزه اش از کشورهای منطقه و همسایگان افغانستان، از تمایل برلین برای بازگشایی سفارت آلمان در کابل به شرطی خبر داد که این مسئله از لحاظ سیاسی ممکن باشد و شرایط امنیتی اجازه این کار را بدهد .

ماس همچنین با ابراز خوشبینی نسبت به اینکه آلمانی ها و متحدان محلی که هنوز در افغانستان هستند؛ قادر به ترک آنجا باشند، گفت: طالبان گفته است که آمادگی دارد به افغان ها و حامیان محلی اجازه دهد که به طور قانونی بعد از 31 آگوست از افغانستان خارج شوند.

براساس گزارش مهر، وی همچنین با اشاره به اینکه گفتگو با طالبان با شروطی همراه است، مدعی شد طالبان می تواند آنچه را می خواهد، مطالبه کند.

ما الزامات خود را به روشنی مشخص کرده ایم: رعایت و حفظ حقوق بشر، این واقعیت که مردم می توانند به ترک (افغانستان) ادامه دهند و اینکه افغانستان پناهگاه هیچ گروه تروریستی نشود .

ماس روز گذشته نیز در اسلام آباد پایتخت پاکستان در اظهاراتی مدعی شده بود: آلمان منتظر تشکیل دولت جدید از سوی طالبان است تا ببیند که آیا آ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برلین از احتمال بازگشایی سفارتش در کابل خبر داد

برلین از احتمال بازگشایی سفارتش در کابل خبر داد