مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 شهریور 1400 ساعت 07:052021-09-01سياسي

عمارت مشیر داراب در فهرست آثار تاریخی کشور قرار گرفت


عمارت مشیر شهرستان داراب در فهرست آثار واجد ارزش تاریخی- فرهنگی کشور به ثبت رسید.

- مدیر کل گردشگری و امور زائرین استانداری فارس با اعلام این خبر در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بر اساس ابلاغ وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی جمهوری اسلامی ایران و در اجرای بند (ج) ماده واحده قانون تشکیل سازمان میراث فرهنگی کشور و بند ششم ماده سوم قانون اساسنامه سازمان میراث فرهنگی کشور، عمارت مشیر داراب بعنوان یکی از آثار ارزشمند تاریخی و فرهنگی کشور به ثبت رسمی رسیده است.

سید مجتبی علوی با تاکید بر اینکه ثبت آثار ارزشمند منقول و غیر منقول فرهنگی-تاریخی کشور در فهرست آثار ملی و فهرست های مرتبط، ثبت می شود، بیان کرد: عمارت مشیر داراب یکی از این آثار تاریخی استان فارس است که در شهر داراب، خیابان بهار، کوچه بازرگانی سابق واقع شده است.

مدیر کل گردشگری و امور زائرین استانداری فارس تاکید کرد: این عمارت پس از طی تشریفات قانونی لازم به شماره 308 انجام گرفت و این بنا در فهرست آثار واجد ارزش تاریخی-فرهنگی به ثبت رسیده است.

علوی با بیان اینکه این اثر تحت حفاظت و نظارت اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری فارس است، هشدار داد: هر گونه دخل و تصرف و یا کاری که منجر به تخریب یا تغییر هویت مکان نامبرده شود جرم تلقی شده و متخلفین برابر با قانون.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عمارت مشیر داراب در فهرست آثار تاریخی کشور قرار گرفت

عمارت مشیر داراب در فهرست آثار تاریخی کشور قرار گرفت