مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 شهریور 1400 ساعت 04:002021-09-01پزشكي

لخته شدن خون در پا نشانه کدام بیماری است؟


لخته شدن خون در پا ها موجب مسدود شدن رگ های خونی و درد و ورم پا ها می شود که علت آن، وجود بیماری های مختلف در بدن است و باید آن را جدی گرفت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، لخته شدن خون در پا ها نشانه ای است که در بسیاری از افراد دیده می شود، اما متأسفانه آنها این را یک نشانه از فعالیت زیاد می دانند.

در صورتی که لخته شدن خون در پا یک هشدار است و باید جدی گرفته شود.

علت یا بهتر است بگوییم علل لخته شدن خون در پا و پیش از آن، بیماری DVT که با لخته شدن خون در پا خود را نشان می دهد، در این مطلب، بررسی شده است.

DVT یک بیماری است که بیشتر در افراد کم تحرک، مسن، باردار و دارای اختلالات خونی دیده می شود، در اثر لخته شدن خون در پا ها به وجود می آید و موجب کند شدن جریان خون در رگ های آسیب دیده می شود.

لخته خون (ترومبوز) حرکت خون در رگ ها را کند می کند و باعث می شود این ناحیه، متورم، قرمز و دردناک شود.

در صورتی که لخته های خون به سمت ریه حرکت کنند، عروق ریه مسدود می شود و بیماری انسداد جریان خون ریوی را ایجاد می کند که در آن فرد به سختی نفس می کشد و دچار مشکلات تنفسی می شود.

عواملی که باعث ایجاد بیماری ‎ DVTمی شوند چاقی و اضافه وزن مسافرت طولانی هوایی یا با خودرو مصرف قرص های ضد بارداری برخی از درمان های جایگزین استروژن سابقه شخصی یا خا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لخته شدن خون در پا نشانه کدام بیماری است؟

لخته شدن خون در پا نشانه کدام بیماری است؟