مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 شهریور 1400 ساعت 03:352021-09-01اقتصادي

محصول پسته 50 درصد باغات سیستان و بلوچستان برداشت شد


مدیرباغبانی سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: از اواخر مرداد ماه کار برداشت پسته از سطح 9 هزارو 238 هکتار باغات بارور این استان آغاز و تا پایان شهریور ادامه دارد.

- اردشیر شهرکی امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهارداشت: بیش از 13هزار و 190 هکتار از سطح باغات سیستان و بلوچستان به کشت پسته اختصاص دارد.

وی ادامه داد: کله قوچی، اوحدی، اکبری، بادامی و احمد آقایی عمده ارقام کشت پسته در سیستان و بلوچستان هستند که در شهرستان های زاهدان، خاش، تفتان، میرجاوه و نیمروز کشت می شود.

مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی پیش بینی کرد: تا پایان شهریور بیش از 12 هزار تن پسته برداشت و روانه بازار مصرف خواهد شد.

وی با اشاره به کیفیت پسته تولیدی سیستان و بلوچستان گفت: پسته تولیدی این استان به دلیل شرایط بسیار مطلوب آب و هوایی منطقه و استفاده کم از سم و کود از کیفیت بالایی برخوردار است به طوریکه میتوان از آن به عنوان محصول ارگانیک نام برد.

شهرکی گفت: با توجه به قیمت خوب پسته اصلاح، احیا و احداث باغات جدید این محصول در سیستان و بلوچستان در دستور کار قرار دارد به طوریکه از سال گذشته تاکنون افزون بر یک هزار هکتار به سطح


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

محصول پسته 50 درصد باغات سیستان و بلوچستان برداشت شد

محصول پسته 50 درصد باغات سیستان و بلوچستان برداشت شد