مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 شهریور 1400 ساعت 03:202021-08-31اقتصادي

31 طرح منابع طبیعی اصفهان به بهره برداری رسید


مدیر روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان گفت: 31 پروژه منابع طبیعی این استان همزمان با هفته دولت به بهره برداری رسید.

- اظهار داشت: این پروژه ها شامل 6 طرح آبخیزداری بندهای سنگی ملاتی و پخش سیلاب است که در شهرستان های سمیرم، لنجان، خوانسار، خوروبیابانک، اردستان و گلپایگان به بهره برداری رسید.

وی ادامه داد: همچنین 25 طرح نهال کاری، مراقبت و آبیاری در اراضی بیابانی، توسعه و غنی سازی جنگل، بذرکاری و کپه کاری برای جلوگیری از بیابان زایی، فرسایش خاک و تثبیت و پایدارسازی کانون های ریزگرد در مساحت 12 هکتار در شهرستان های اصفهان، کاشان، آران و بیدگل، اردستان، نایین، خوروبیابانک، فریدونشهر، شاهین شهر، دهاقان، شهرضا و سمیرم اجرا شده است.

مدیر روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان اضافه کرد: برای این طرح ها که تعدادی از آن ها از یک سال و نیم پیش در دست اجرا بوده است بالغ بر 42 میلیارد تومان از محل منابع مختلف هزینه شده است.

تاکنون 3.

5 میلیون هکتار از اراضی و حوضه های آبخیز استان مورد مطالعات توجیهی قرار گرفته و مطالعات تفصیلی حدود دو میلیون هکتار در پنج حوضه در حال اجرا است.

کنترل فرسایش خاک، کاهش خطرات ناشی از سیلاب ، توسعه و تقویت پوشش گیاهی در شیب های ناپایدار برای کنترل هرز آب ها و تغذیه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

31 طرح منابع طبیعی اصفهان به بهره برداری رسید

31 طرح منابع طبیعی اصفهان به بهره برداری رسید