مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 شهریور 1400 ساعت 12:152021-08-31فرهنگي

رونمایی از «دوستکامی» قاجاری در موزه مردم شناسی آستان قدس رضوی


همزمان با روز مردم شناسی، سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی نود و سومین برنامه سه شنبه های علمی ـ فرهنگی خود را به معرفی «دوستکامی» نفیس دوره قاجار در بنای موزه مردم شناسی اختصاص داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مشهد به نقل از آستان نیوز، رییس گروه مطالعات و معرفی آثار سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد به عنوان پایگاه مهم مذهبی شهر شمرده می شده، آثار هنری خلق شده در این حرم به دست متبحرترین هنرمندان و بهترین اجناس تهیه شده است.

وی با بیان اینکه در این دوره هنرمندان به تکمیل و تکامل هنرهای گذشته پرداخته یا به خلق هنرهای نوین دست زده اند، ادامه داد: تکامل هنر لاکی روغنی بخشی از این موضوع به شمار می رود که در دوره قاجار شکوفا شده و ارزش های جدیدی نیز به آن افزوده شده است.

رییس گروه مطالعات و معرفی آثار سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی تصریح کرد: دوستکامی ها ظروف پایه دار و جام شکلی هستند که برای نگهداری و مصرف مایعات در مراسم آیینی محرم و دیگر ایام سوگواری و همچنین اعیاد در حرم مطهر استفاده می شده است.

کفیلی با بیان اینکه یک جفت از دوستکامی نفیس رونمایی شده در موزه رضوی وجود دارد، درخصوص اثر رونمایی شده اظهار کرد: این جام که به سفارش یکی از صاحب منصبان به نام مرتضی قلی پیش خد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رونمایی از «دوستکامی» قاجاری در موزه مردم شناسی آستان قدس رضوی

رونمایی از «دوستکامی» قاجاری در موزه مردم شناسی آستان قدس رضوی