مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 شهریور 1400 ساعت 11:402021-08-31پزشكي

شب ادراری کودکان از نگاه طب سنتی/ پرهیز از مصرف خوراکی های سرد و تر


یک متخصص طب سنتی در خصوص راه های درمان شب ادراری در کودکان به ارائه راهکارها و توصیه هایی در این زمینه پرداخت.

- ، منیره سادات مطهری فرد، با حضور در برنامه طبیب، عنوان کرد: براساس طب سنتی این مشکل بیشتر به دلیل رطوبت مزاج بالاست که باعث خواب و عدم کنترل و ضعف مثانه می شود، لذا خانواده ها به هیچ وجه نباید نگران این مشکل باشند.

این متخصص طب سنتی در تعریف شب ادراری گفت: کودک معمولاً از سن دو تا چهارسالگی آمادگی رفتن به دستشویی را پیدا می کند، تعریف شب ادراری سن پنج سال تمام را شامل می شود به شکلی که دفع بی اختیاری ادرار را به صورت شبانه و به تعداد دو بار در هفته و به مدت سه ماه داشته باشد، یعنی این تعریف شامل قبل از پنج سالگی نمی شود، نکته مهم دیگر این است که شب ادراری کاملاً غیرارادی بوده و با اختیار کودک نیست لذا به هیچ وجه نباید در این خصوص او را تنبیه یا سرزنش کنیم.

وی افزود: همچنین شب ادراری هم به دو نوع اولیه و ثانویه تقسیم می شود نوع اولیه این است که کودک هیچ گاه خشکی بستر را تجربه نکرده و نوع دوم هم این است که کودک خوب بوده ولی به دلیل یک سری عوامل جسمی یا روحی شب ادراری آغاز شده که درصد آن کمتر است.

همچنین شیوع شب ادراری در پسرها بیشتر از دختران است و درصد زیادی هم علت های ژنتیکی دارد و اگر دو والد دچار شب ادراری بودند تا 80 در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شب ادراری کودکان از نگاه طب سنتی/ پرهیز از مصرف خوراکی های سرد و تر

شب ادراری کودکان از نگاه طب سنتی/ پرهیز از مصرف خوراکی های سرد و تر