مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 شهریور 1400 ساعت 09:552021-08-31اقتصادي

10 هزار چراغ پرمصرف خیابانی جایگزین می شوند


مجری طرح بهینه سازی شرکت توانیر از طرح تعویض 10 هزار چراغ بخار جیوه 125 وات با چراغ های پربازده LED در شهر تهران، با بهره گیری از شیوه ای متفاوت در قراردادهای بورس انرژی خبر داد.

- به نقل از توانیر، مسعود خانی مجری طرح بهینه سازی این شرکت گفت: برای اجرای دستورالعمل صدور و مبادله گواهی برای سرمایه گذاران طرح های بهینه سازی مصرف انرژی ابلاغی معاونت برق و انرژی وزارت نیرو، اجرای طرح های بهینه سازی مصرف برق با استفاده از گواهی مبادلات مستقیم برق را در دستور کار خود قرار داده ایم.

وی افزود: به همین منظور اولین فراخوان سرمایه گذاری در طرح های بهینه سازی مصرف انرژی در زمینه اصلاح روشنایی معابر با هدف تعویض 10 هزار چراغ بخار جیوه 125 وات کم بازده با چراغ های پربازده LED در شهر تهران برگزار و سرمایه گذار برنده مشخص و موافقت نامه مربوطه مبادله شد.

مجری طرح بهینه سازی شرکت توانیر توضیح داد: این مورد با قرارادهایی که تا کنون برای صرفه جویی مصرف منعقد شده، متفاوت است؛ چرا که موافقت نامه مذکور فاقد مبلغ بوده و شرکت توانیر در ازای صرفه جویی ناشی از اجرای طرح گواهی مبادلات مستقیم برق به نام سرمایه گذار صادر می کند که به موجب آن سرمایه گذار مجاز به خروج از تعرفه مربوطه و خرید برق از بورس انرژی و یا انعقاد قرارداد با نیروگاه است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

10 هزار چراغ پرمصرف خیابانی جایگزین می شوند

10 هزار چراغ پرمصرف خیابانی جایگزین می شوند