مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 شهریور 1400 ساعت 08:302021-08-31اقتصادي

چگونه غول تورم مهار تورم می شود؟


هماهنگی و فهم مشترک تیم اقتصادی دولت از ریشه واقعی تورم و متغیرهای اثرگذار بر رشد قیمت ها و استفاده از نظرات نخبگان، مشاوران و اندیشمندان برای رصد روش های پایدار تامین کسری بودجه دولت ضرورتی جدی است که می تواند جلوی افزایش هرچه بیشتر نرخ تورم و گرفتار .

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، سید بهاءالدین حسینی هاشمی - کارشناس ارشد بانکی در همشهری نوشت: سؤال مهم این روزها چگونگی مهار تورم و جلوگیری از پولی شدن کسری بودجه دولت و استقراض از بانک مرکزی است.

به نظر می رسد نخستین اقدام برای مهار تورم، ضرورت فهم درست از تعریف تورم است زیرا باید ریشه های تورم فعلی را شناخت و سپس برای درمان آن نسخه پیچید.

تورم یعنی افزایش تدریجی متوسط سطح عمومی قیمت کالاها و خدمات که می تواند یا ناشی از فشار تقاضا یا برخاسته از فشار هزینه باشد که باعث افزایش قیمت تمام شده کالاها و خدمات می شود.

در ایران ما با تورم ناشی از فشار تقاضا مواجه نیستیم زیرا درآمد مردم کاهش یافته در نتیجه این عامل نمی تواند بر سطح تقاضای کل در اقتصاد اثر بگذارد، هرچند ممکن است خانوارها نیازهای تامین نشده ای هم داشته باشند اما قدرت خرید آنها تضعیف شده است.

بنابراین ما با نوع تورم ناشی از فشار هزینه مواجه هستیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چگونه غول تورم مهار تورم می شود؟

چگونه غول تورم مهار تورم می شود؟