مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 شهریور 1400 ساعت 07:302021-08-31اقتصادي

ساخت درگاه ورودی کویر لوت در کرمان آغاز شد


مدیر پایگاه میراث جهانی لوت در استان کرمان با بیان اینکه عملیات اجرایی فاز نخست درگاه ورودی به کویر لوت در منطقه شهداد آغاز شده است گفت که این پروژه تا چهار ماه آینده به اتمام می رسد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازروز سه شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان معین افضلی افزود: این عملیات در محور شهداد - نهبندان با اعتباری معادل 6 میلیارد ریال آغاز شده است.

وی تصریح کرد: این درگاه ورودی به منظور ساماندهی تورهای گردشگری، نظم دادن به گردشگران و راهنمایی آنان و همچنین حفاظت بیشتر از میراث جهانی بیابان لوت در دست راه اندازی است.

مدیر پایگاه میراث جهانی کویر لوت در استان کرمان بیان کرد: سالانه بیش از 180 هزار گردشگر ایرانی و خارجی از بیابان لوت و دیگر جاذبه های این منطقه ثبت جهانی دیدن می کنند.

وی تاکیدکرد: بیابان لوت بین سه استان کرمان، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان قرار دارد و 70 درصد آن در کرمان واقع شده است؛ 95 درصد از آثار طبیعی شناخته شده این پهنه گسترده نیز که منحصربه فرد و بی همتا هستند در کرمان جای گرفته است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا بخشی از بیابان لوت در سال 95 به عنوان نخستین جاذبه طبیعی ایران به ثبت جهانی رسیده که قسمت عمده آن در استان کرمان قرار دارد و بخش شهداد یکی از دروازه های ورود به آن به شمار می


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساخت درگاه ورودی کویر لوت در کرمان آغاز شد

ساخت درگاه ورودی کویر لوت در کرمان آغاز شد