مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 شهریور 1400 ساعت 06:102021-08-31اقتصادي

اجرای 502 هکتار سیستم آبیاری نوین در استان سمنان


مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، 502 هکتار سیستم آبیاری نوین در این استان اجرا شد.

- حسین شاهینی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان اظهار کرد: طرح توسعه سامانه های نوین آبیاری با سرعت و به طور جدی در استان سمنان در حال اجرا است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه سیستم آبیاری نوین بیان کرد: از ابتدای سال 1400 تاکنون 502 هکتار سیستم آبیاری نوین با اعتباری بالغ بر 55 میلیارد ریال اجرایی شده است.

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان افزود: همچنین سامانه های نوین آبیاری در سطح 1200 هکتار از اراضی استان با اعتبار حدوداً 183 میلیارد ریال نیز در حال اجرا است.

شاهینی افزود: آبیاری تحت فشار روش نوینی از آبیاری است که در آن آب تحت فشار وارد مجاری بسته (لوله های اصلی و فرعی) شده و از روزنه هایی که به آن ها قطره چکان، آب پاش یا نازل می گویند، به صورت قطره یا ذرات ریز خارج می شود و بدین طریق از تلفات آب در فاز توزیع آب در داخل مزرعه جلوگیری و آب به اندازه نیاز واقعی در دسترس گیاه قرار می گیرد.

وی خاطرنشان کرد: به طور کلی از انواع سامانه های نوین آبیاری می توان به آبیاری تحت فشار (بارانی و قطره ای) و کم فشار اشاره کرد که اجرای هریک از این روش ها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای 502 هکتار سیستم آبیاری نوین در استان سمنان

اجرای 502 هکتار سیستم آبیاری نوین در استان سمنان