مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 شهریور 1400 ساعت 06:052021-08-31فرهنگي

تاثیر بوعلی سینا بر عرفان و میراثش برای ملاصدرا و خواجه عبدالله


فرشته ندری ابیانه در نشست «بررسی تأثیرات مقامات العارفین بوعلی سینا بر متون عرفان عملی» به بررسی تاثیرات ابن سینا بر عرفان عملی پس از خود و عرفایی مانند خواجه عبدالله انصاری پرداخت.

- به نقل از روابط عمومی مرکز فرهنگی شهر کتاب، بیست وچهارمین نشست از مجموعه درس گفتارهایی درباره بوعلی سینا با عنوان بررسی تأثیرات مقامات العارفین بوعلی سینا بر متون عرفان عملی با سخنرانی فرشته ندری ابیانه استاد دانشگاه بوعلی سینای همدان، روز چهارشنبه 3 شهریور در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار و به طور زنده از فضای مجازی پخش شد.

ندری ابیانه در ابتدای این نشست گفت: بوعلی سینا به عنوان طبیب و فیلسوف شناخته شده اما ابعاد عرفانی بوعلی سینا جای کار بسیاری دارد.

آثار عرفانی به زبان طنز و کنایه و تمثیل است اما مهمترین آثار عرفانی بوعلی سینا مانند حی بن یقضان، رساله های الطیف، سلامان و ابسال، قصیده عینیه، رساله تحفه و رساله ترغیب بر دعا، رساله الکشف عن ماهیه الصلاه، رساله الشفاء من خوف الموت، رساله سرّ القدر، رساله نیروزیّه است که در این آثار ابن سینا ترجیح می دهد الهام را بر سایر طرق معرفت مطرح و توصیه کند به تمسک بر اسماء الهیه و احوال و اطوار عشق را توضیح می دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاثیر بوعلی سینا بر عرفان و میراثش برای ملاصدرا و خواجه عبدالله

تاثیر بوعلی سینا بر عرفان و میراثش برای ملاصدرا و خواجه عبدالله