مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 شهریور 1400 ساعت 05:052021-08-31فرهنگي

پتانسیل حمام قدیمی ازندریان برای تبدیل شدن به سفره خانه سنتی


رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان ملایر از پتانسیل بالای حمام قدیمی شهر ازندریان برای تبدیل شدن به سفره خانه سنتی خبر داد.

- پتانسیل " حمام قدیمی ازندریان" برای تبدیل شدن به سفره خانه سنتی ایسنا/همدان رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان ملایر از پتانسیل بالای " حمام قدیمی شهر ازندریان" برای تبدیل شدن به سفره خانه سنتی خبر داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، ابراهیم جلیلی گفت: شهر ازندریان دارای یک حمام قدیمی متعلق به دوره قاجار است که پتانسیل خوبی برای تبدیل شدن به سفره خانه سنتی را دارد.

وی اظهارکرد: حمام ازندریان مانند اکثر حمام های قدیمی از دو بخش اصلی سربینه و گرم خانه تشکیل شده است، سربینه فضایی با قاعده مربع که محل استراحت و کندن رخت بوده و در کف آن حوضی مربع شکل با مساحتی قریب به 80 متر وجود دارد که از یک طاق بزرگ مرکزی و چند طاق کوچک تشکیل شده است جلیلی ادامه داد: قسمت گرم خانه مردانه مساحتی حدود 100 متر مربع دارد و فضای چهار طاقی بوده که بخش خزینه در این قسمت ساخته شده است، نیز حمام زنانه در سمت راست درب ورودی حمام و به صورت مجزا قرار گرفته و این در حال حاضر در اختیار شهرداری ازندریان است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پتانسیل حمام قدیمی ازندریان برای تبدیل شدن به سفره خانه سنتی

پتانسیل حمام قدیمی ازندریان برای تبدیل شدن به سفره خانه سنتی