مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 شهریور 1400 ساعت 05:002021-08-31بين الملل

نشست همسایگان لیبی در الجزائر، برگزار شد


دومین نشست وزرای خارجه همسایگان لیبی با هدف یافتن راه حلی برای پایان دادن به بحران سیاسی در این کشور، به میزبانی الجزایر برگزار شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، نشست وزرای خارجه کشورهای همسایه لیبی از روز دوشنبه (دیروز) در مرکز بین المللی اجلاس الجزائر آغاز شده است.

این دومین نشست همسایگان لیبی در الجزائر است که به مدت دو روز برگزار می شود و هدف از آن بررسی نقشه راه روشن جهت برگزاری انتخابات سراسری در تاریخ 24 دسامبر (3 دی) است.

در این نشست وزرای خارجه لیبی، مصر، سودان، نیجر، چاد و کنگو و نیز احمد ابوالغیط دبیرکل اتحادیه عرب، بانکولی ادیوی کمیسر اتحادیه آفریقا در امور سیاسی، صلح و امنیت و یان کوبیش فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد حضور دارند.

الجزائر در سال 2020 نیز میزبان نشست همسایگان لیبی بود و محورهای این نشست نیز همانند کنفرانس برلین روشن است و از جمله آن، تأکید بر برگزاری انتخابات سراسری در زمان مقرر در اواخر سال جاری (میلادی)، پیدا کردن راهکارهای رفع موانع و اختلافات بین طرف های لیبی، تدوین سازوکار جدید برای مرحله پس از انتخابات، تأکید بر الزام طرف های لیبی برای اجرای مصوبات کنفرانس برلین به ویژه اخراج مزدوران و نیروهای خارجی، تحریم واردات سلاح به لیبی، مخالفت با دخالت های خارجی در امور لیبی و ملزم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نشست همسایگان لیبی در الجزائر، برگزار شد

نشست همسایگان لیبی در الجزائر، برگزار شد