موضوعات داغ: - حقوق بازنشستگان - همسان سازي حقوق - تامين اجتماعي - كميسيون اجتماعي - بازنشستگان تامين اجتماعي - كميسيون اجتماعي مجلس - همسان سازي حقوق بازنشستگان - مجلس شوراي اسلامي - سرمربي پرسپوليس - افزايش حقوق - عبدالرحيم خطيبي - مديريت آب - تمرينات يوونتوس - رياست فدراسيون فوتبال - تالاب قره قشلاق - تركيب استقلال مقابل الاهلي - زييس جمهور منتخب - حوزه صنعت و ساختمان - رقابت هاي جهاني كشتي - فدراسيون ورزش هاي دانشگاهي - دادستان امريكا - كيفيت آموزش عالي - گزارش به آكادمي

مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 شهریور 1400 ساعت 02:252021-08-30بين الملل

ادعای نشریه اماراتی؛ بازگشت مشاور ارشد «بن لادن» به افغانستان


یک نشریه اماراتی مدعی بازگشت یکی از مشاوران ارشد «اسامه بن لادن» سرکرده سابق گروه تروریستی القاعده به افغانستان در روزهای اخیر شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، یک نشریه انگلیسی زبان اماراتی دوشنبه مدعی شد که دستیار ارشد اسامه بن لادن بنیانگذار القاعده دو هفته پس از تسلط طالبان بر این کشور بر ولایت ننگرهار در شرق مخفی شد، به عنوان رییس امنیتی بن لادن خدمت می کرد.

او در سال 2008 در پاکستان دستگی، اما سال 2011 آزاد شد.

گفته شده که او پیش از تصرف کابل توسط طالبان در یک کمیسیون برای آزادی شبه نظامیان بازداشتی فعالیت می کرد.

الحق همچنین یکی از اعضای برجسته حزب اسلامی بود که در سال 1970 در افغانستان برای مبارزه با کمونیسم و ​​حزب سوسیالیست دموکراتیک خلق افغانستان در این کشور تاسیس شد.

مایکل اسمیت تحلیلگر تروریسم و ​​کارشناس گروه های افراطی گفت که الحق در بین تندروهایی که از القاعده حمایت می کردند به عنوان یک شخصیت نمادین شناخته می شد.

اسمیت به نشنال گفت: بازگشت عامدانه الحق به افغانستان توسط القاعده برای نشان دادن استحکام و دوام این گروه و بدین مفهوم است که می توان از یک جنگ جهانی با دشمنان مجهز به منابع بیشتر و فناوری برتر نیز جان سالم به در برد .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ادعای نشریه اماراتی؛ بازگشت مشاور ارشد «بن لادن» به افغانستان

ادعای نشریه اماراتی؛ بازگشت مشاور ارشد «بن لادن» به افغانستان