مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 شهریور 1400 ساعت 12:002021-08-30اقتصادي

سازمان غذا و دارو از گمرک به دلیل ورود اقلام دارویی غیراستاندارد کرونا شکایت کرد


معاون وزیر بهداشت در نامه به معاون سازمان بازرسی به دلیل ترخیص بدون مجوز برخی اقلام دارویی از جمله داروهای مربوط به کرونا از گمرک شکایت کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، شانه ساز معاون غذا و دارو و سازمان غذا و دارو جهت ورود دارو به گمرک ، متاسفانه معاون محترم فنی گمرک چند هفته ای است به استناد کمبود دارو (که تشخیص آن خارج از صلاحیت آن گمرک محترم می باشد ) اقدام به مصاحبه های مکرر در خصوص فشار به وزارت بهداشت و وارد کنندگان کالاهای غیر قانونی جهت ترخیص کالاهای غیر مجاز نموده است.

به عنوان مصداق شرکت اریکه تجارت ویستا در تاریخ 1400/04/22 طی نامه شماره 631/29191 (به پیوست) درخواست واردات 50000 عدد داروی رمدسیویر از منبع Kwality pharmaceutical Ltd هند را نموده است.

که در متن نامه به موجود بودن کالا در گمرک فرودگاه امام خمینی ( ره ) قبل از اخذ تاییدیه های لازم از سازمان غذا و دارو اشاره شده است.

پس از بررسی های بعمل آماده از سوی اداره بازرسی فنی دارو بر روی منبع اعلام شده ، اداره مذکور طی نامه شماره 665/50045 د بتاریخ 1400/05/04 (به پیوست )گزارشی مبنی بر موارد متعدد شکایت و ریکال از داروهای مختلف تولیدی شرکت Kwality هند در سال های گذشته، من جمله داروهای سیس پلاتین ، تیوپنتال، فنی تویین/ فنوباربیتال به دلایلی چون وجود رسوب، ذرات خارجی و حشره در ویال ها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سازمان غذا و دارو از گمرک به دلیل ورود اقلام دارویی غیراستاندارد کرونا شکایت کرد

سازمان غذا و دارو از گمرک به دلیل ورود اقلام دارویی غیراستاندارد کرونا شکایت کرد