مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 شهریور 1400 ساعت 10:002021-08-30اقتصادي

خانه تاریخی «صمصام» در نهاوند موزه می شود/ صرف یک میلیارد تومان


رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نهاوند گفت: به منظور تعیین تکلیف خانه تاریخی صمصام و تملک کامل آن برای تبدیل به موزه، یک میلیارد تومان اختصاص یافت.

- محسن جانجان امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در نهاوند اظهار کرد: به منظور تعیین تکلیف خانه تاریخی صمصام و تملک کامل آن برای تبدیل به موزه، یک میلیارد تومان از محل منابع میراث فرهنگی اختصاص یافت.

وی گفت: در حال حاضر مقدمات خرید این مکان فراهم شده که امیدواریم پس از انعقاد تفاهمنامه طی یک ماه آینده کار خرید خانه صمصام انجام شود.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نهاوند افزود: پس از خرید مکان یاد شده لازم است که زیرساخت لازم برای تبدیل آن به موزه انجام و پس از طی مراحل لازم راه اندازی شود.

وی در خصوص اهمیت تاریخی فضای یاد شده گفت: این خانه تاریخی که در یکی از محلات قدیمی شهر قرار دارد و در سال 80 در فهرست میراث فرهنگی به ثبت رسیده مربوط به یکی از شخصیت های گذشته نهاوند است که در دوره قاجار زندگی می کرده است.

جانجان با بیان اینکه برای مرمت و بازسازی این خانه تا کنون اقدامات خوبی صورت گرفته است اضافه کرد: کار مرمت و بازسازی این خانه تاریخی تا کنون در سه مرحله انجام شده که فاز اول و دوم آن در سال های اخیر به پایان رسیده و فاز سوم نیز سال گذشته به اتمام رسید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خانه تاریخی «صمصام» در نهاوند موزه می شود/ صرف یک میلیارد تومان

خانه تاریخی «صمصام» در نهاوند موزه می شود/ صرف یک میلیارد تومان