مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 شهریور 1400 ساعت 09:252021-08-30فرهنگي

برنامه های مصر برای «نجیب محفوظ»


وزیر فرهنگ مصر از برگزاری برنامه هایی به مناسبت پانزدهمین سالگرد درگذشت «نجیب محفوظ»، نویسنده مطرح مصر و جهان عرب خبر داد.

- وزیر فرهنگ مصر از برگزاری برنامه هایی به مناسبت پانزدهمین سالگرد درگذشت نجیب محفوظ ، نویسنده مطرح مصر و جهان عرب خبر داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، ایناس ، وزیر فرهنگ مصر، اعلام کرد: به مناسبت پانزدهمین سالگرد درگذشت نجیب محفوظ بازدید از موزه محفوظ از تاریخ 30 آگوست به مدت یک هفته برای بازدیدکنندگان رایگان خواهد بود.

فتحی، رییس صندوق توسعه فرهنگی نیز اعلام کرد به همین مناسبت برنامه هایی برای بزرگداشت این نویسنده مصری که از بزرگان ادبی جهان عرب به شمار می رفت و توانسته بود جایزه نوبل ادبی را از آن خود کند در هفته اول سپتامبر برگزار خواهد شد.

او در توضیحی گفت: از جمله برنامه های تدارک دیده شده برای این هفته، افتتاح کتابخانه برندگان نوبل ادبی با حضور خانم منیوس سفیر کلمبیا در مصر است.

قرار است ایشان یک دوره از آثار گابریل گارسیا مارکز نویسنده بزرگ کلمبیایی را که او هم برنده جایزه نوبل شده بود به این کتابخانه اهدا کند.

نجیب محفوظ اولین نویسنده جهان عرب بود که توانست در سال 1988 جایزه نوبل ادبیات را به دست آورد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برنامه های مصر برای «نجیب محفوظ»

برنامه های مصر برای «نجیب محفوظ»