مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 شهریور 1400 ساعت 06:402021-08-30اقتصادي

عقب نشینی سهام؛ موقت یا شروع ریزش؟


بازار سرمایه که در هفته های اخیر روندی صعودی را در پیش گرفته بود روز گذشته را با فراز و فرود معاملاتی پشت سر گذاشت به طوری که سهامدارانی که در شروع بازار در صف خرید بودند در پایان کار راهی صفوف فروش شدند.

- ، معاملات روزگذشته بازار سهام که تحت تاثیر برخی از هیجانات منفی ایجاد شده بود موجب برخی نگرانی ها از سوی سهامداران شده اما به گفته تحلیلگران، با توجه به این که در خارج از این بازار هیچ تغییری در مسیر متغیرهای اثرگذار بر بازار سرمایه ایجاد نشده است دلیلی برای توقف خرید سهام وجود ندارد.

اما بازار با توجه به مقاومت های روانی تحت تاثیر قرار گرفته و ممکن است چند روزی را به همین منوال طی کند.

برخی اتفاقات دیروز را به بازگشایی پرحاشیه نماد شبندر هم نسبت می دهند اما به نظر می رسد بازار کمترین تاثیرپذیری را از این عامل داشته و عوامل مهم دیگری در این امر دخیل هستند.

بررسی متغیرهای اثرگذار و انتظارات تورمی نشان می دهد عواملی که ترمز دادوستدهای بورسی را کشیدند به زودی وارد فاز دیگری می شوند و تغییرات جدیدی برای بازار به وجود می آورند.

کارشناسان بورسی اعلام کردند زمانی که بازار در یک روند صعودی و جهشی قرار می گیرد و بدون وقفه جلو می رود، قرار گرفتن در مدار اصلاحی با توجه به این شرایط امری طبیعی محسوب می شود؛ وضعیتی که به نظر می رسد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عقب نشینی سهام؛ موقت یا شروع ریزش؟

عقب نشینی سهام؛ موقت یا شروع ریزش؟