مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 شهریور 1400 ساعت 06:302021-08-30اقتصادي

کاهش شدت انرژی باید با انگیزه سازی و روش های غیرمالی باشد


وزیر نیرو ضمن تأکید بر بالا بودن شدت انرژی در کشور گفت: این موضوع به دلیل نبود انگیزه برای کاهش مصرف است و باید این انگیزه سازی با روش های غیرمالی انجام شود.

- به نقل از صدا و سیما، علی اکبر محرابیان در بازدید از مرکز دیسپاچینگ ملی با اشاره به اینکه خاموشی های برق از 4500 مگاوات در روز به 500 مگاوات کاهش یافته است، افزود: بخش عمده ای از خاموشی ها در بخش های اداری و عمومی اعمال شده است که صنعت برق تلاش می کند این خاموشی ها را در روزهای آینده به صفر برساند.

وی با اشاره به تفاوت موجود بین ظرفیت نصب شده و توان تولید برق در کشور گفت: افزایش تولید در نیروگاه ها یکی از برنامه های پیش بینی شده برای زمان اوج مصرف سال آینده است که با رفع نواقص و تعمیرات درست، عملیاتی خواهد شد.

وزیر نیرو با اشاره به توسعه نیافتن صنعت نیروگاهی در سال های اخیر ادامه داد: در چند سال آینده طرح هایی را اجرایی خواهیم کرد که بتوانیم میزان تولید برق را به مقدار چشمگیری افزایش دهیم که در این راستا به کمک صنایع انرژی بر، دولت و مشترکان بزرگ نیاز است.

محرابیان با تاکید بر لزوم سرمایه گذاری برای ساخت نیروگاه های تجدید پذیر گفت: این نیروگاه ها به دلیل استفاده نکردن از سوخت می توانند بهترین گزینه برای تأمین انرژی باشند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش شدت انرژی باید با انگیزه سازی و روش های غیرمالی باشد

کاهش شدت انرژی باید با انگیزه سازی و روش های غیرمالی باشد