مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 شهریور 1400 ساعت 05:252021-08-30اقتصادي

دست بافته های زنان بیرجند در بازارهای جهانی


یک بانوی کارآفرین در خراسان جنوبی توانسته با آنچه در سر دارد، دست افراد بسیاری را گرفته، زنان بسیاری را از افسردگی برهاند و حتی آوازه محصولات این زنان را به بانکوک برساند.

- رقیه طالبی، بانوی کارآفرینی است که سال هاست در بیرجند مشغول فعالیت است؛ او از هیچ آغاز کرده و اکنون دست بانوان بسیاری را گرفته است.

تمام آرزویش، گسترش کار و رویش حس توانمندی در زنان اطرافش است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، این بانوی کارآفرین در سال 98 به عنوان پیشران طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در مقر منطقه ای سازمان ملل در آسیا و اقیانوسیه در بانکوک حضور یافت و نشان داد که هدفش چقدر بزرگ است.

زنانی که با او کار می کنند تا پیش از این از بیکاری رنج می بردند، اما اکنون حرفی برای گفتن دارند؛ حرفی از جنس هنر و اشتغال.

آنان با شوق خانم طالبی دوباره به شوق زندگی برگشته اند و روزهای بهتری را به خود دیده اند، هریک در گوشه کارگاه خانم طالبی به کاری مشغولند؛ عده ای حوله می بافند و عده ای حوله و عده ای دیگر به قالی بافی مشغولند.

در میان جمعشان که قرار گرفتم، شوق و شوری در چشمانشان دیدم که تا پیش از این گویا خاموش بود، آنان حتی همراه کودکان خود پشت دارهای قالی و دستگاه حوله بافی در یکی از خانه های تاریخی به شوق زندگی می بافند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دست بافته های زنان بیرجند در بازارهای جهانی

دست بافته های زنان بیرجند در بازارهای جهانی