مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 شهریور 1400 ساعت 05:202021-08-30اجتماعي

زنان شاغل شادترند یا زنان خانه دار؟


پژوهشگران با بررسی میزان شادکامی و رضایت از زندگی بیش از 700 زن شاغل و خانه دار دریافتند به طور کل زنان از شادکامی و رضایت از زندگی متوسطی برخوردار هستند و در این زمینه بین زنان شاغل و خانه دار تفاوتی وجود ندارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، شادکامی به این معناست که فرد چقدر زندگی خود را دوست دارد و رضایت از زندگی شامل ارزیابی شناختی افراد از وضع زندگی، رفاه و احساس شادی در زندگی روزمره است.

شادکامی زنان تاثیر مهمی بر سلامت کودکان، خانواده، جامعه و محیط زیست دارد.

زنان علاوه بر این که حدود نیمی از جمعیت را تشکیل می دهند، بخش مهمی از جمعیت فعال اقتصادی اند و می توانند سهم بسزایی در توسعه اقتصادی اجتماعی ایفا کنند.

زنان ستون ایجاد مهر و شادی و محبت در خانواده هستند، به همین دلیل در صورت ارتقای سطح شادکامی زنان، می توان این انتظار را داشت که سطح شادمانی خانواده نیز افزایش یابد.

پژوهشگران معتقدند زنان اغلب بر اساس شرایط اقتصادی، اجتماعی و برای در اختیار داشتن منابع مالی و مادی، خانه داری یا اشتغال خارج از منزل را انتخاب می کنند.

به نظر می رسد زنان هنگامی که شاغل هستند، به دلیل این که به استقلال مالی می رسند، آرامش خاطر بیشتری دارند و همین آرامش خاطر تاثیر به سزایی بر روابط آن ها می گذارد و باعث به وجود آمدن رضایت زناشویی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زنان شاغل شادترند یا زنان خانه دار؟

زنان شاغل شادترند یا زنان خانه دار؟