مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 شهریور 1400 ساعت 04:502021-08-30پزشكي

قارچ سیاه مسری نیست نگران نباشید


دانشیار گروه عفونی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، قارچ سیاه را بیماری غیرمسری دانست و گفت: مردم نگران نباشند؛ این بیماری غیرواگیر از قبل وجود داشته و با شیوع گسترده آن روبرو نیستیم ولی به دلیل کرونا این روزها آن را کمی بیشتر می بینیم.

- دکتر علی اکبر حیدری در گفت وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی مشهد، تاکنون 20 مورد بستری با قارچ سیاه در مشهد داشتیم که تحت درمان قرار دارند.

دانشیار گروه عفونی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: این عفونت قارچی غیرواگیر، اغلب سینوس ها را درگیر می کند و بخاطر آسیب به دیواره عروق و سینوس ها، به داخل چشم یا حتی قسمت های بالاتر ممکن است گسترش پیدا کند و مشکلات فراوان ایجاد کند.

وی تاکید کرد: نکته حائز اهمیت در این بیماری این است که معمولا زمینه ای برای بروز آن وجود دارد که در حال حاضر دیابت، بیماری کرونا و ضعف سیستم ایمنی در پی درمان های سرکوب کننده ایمنی در بیماران کرونایی سبب افزایش تعداد این بیماران شده است.

  حیدری با اشاره به اینکه عمدتا افراد دیابتی مخصوصا آنها که دیابتشان کنترل نشده، زمینه برای ابتلا این بیماری دارند؛ گفت: دیگر نواقص ایمنی مانند سرطان خون یا پایین بودن سلول های خونی، عمل پیوند و شیمی درمانی زمینه های تشکیل این قارچ هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قارچ سیاه مسری نیست نگران نباشید

قارچ سیاه مسری نیست نگران نباشید