مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 شهریور 1400 ساعت 03:352021-08-30اجتماعي

از چشم دل تا جای پا/ مروری بر قدمگاه های استان فارس


وجود امامزادگان و زیارتگاه های مختلف در استان فارس، این استان را به یک قطب مهم گردشگری مذهبی در کشور و دنیا تبدیل کرده است که معرفی دقیق و مستند آنها، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، زیارتگاه های آستان فارس را که مرور می کنیم، به دسته بندی مختلفی می رسیم که کامل ترین فهرست و دسته بندی را می توان در دانشنامه اسلامی دید .

بر اساس فهرست و اطلاعات موجود در این دانشنامه، اماکن زیارتی استان فارس به امام زاده، آرامگاه، نظرگاه، زیارتگاه، سقاخانه و قدمگاه تقسیم شده است؛ که هر کدام از این موارد را می توان در شهرستان ها و نقاط مختلف شهری و روستایی استان فارس دید.

وجود حدود 100 قدمگاه در استان فارس، یکی از مهمترین نکات موجود در این تقسیم بندی است.

بر اساس تعاریف موجود، قدمگاه عنوان برخی مکان های زیارتی در جهان اسلام است که در آن، جای پای منسوب به یکی از معصومان یا دیگر بزرگان دینی یا جایی که گمان رود قدیسی در آنجا قدم گذاشته است، زیارت می شود.

احترام به جای پای قدیسان در ادیان دیگر نیز مورد توجه بوده است، در جهان اسلام قدمگاه هایی منسوب به پیامبران بنی اسراییل، پیامبر اکرم و امامان شیعه وجود دارد.

قدمگاه های منسوب به پیامبر اکرم بیشتر در عربستان و هند و قدمگاه های منسوب به امامان شیعه از جمله امام علی(ع) و امام رضا(ع) در ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از چشم دل تا جای پا/ مروری بر قدمگاه های استان فارس

از چشم دل تا جای پا/ مروری بر قدمگاه های استان فارس