مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 شهریور 1400 ساعت 13:402021-08-29اقتصادي

بیش از 84 هزار تن جو از مزارع آذربایجان غربی برداشت شد


مدیر زراعت جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت:امسال 84 هزار و 100 تن محصول جو از سطح 54 هزار هکتار از اراضی زیر کشت این محصول در استان برداشت شد.

- ایسنا/آذربایجان غربی مدیر زراعت جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت:امسال 84 هزار و 100 تن محصول جو از سطح 54 هزار هکتار از اراضی زیر کشت این محصول در استان برداشت شد.

علی عیدی افزود: پیش بینی تولید محصول جو در استان برای امسال 109هزارو 400 تن بود که به علت خسارات ناشی از حوادث غیرمترقبه و کمبود بارندگی ها در برخی مناطق استان، میزان برداشت در اراضی دیم که 38 هزار هکتار بود به سطح 31 هزارهکتار کاهش یافت و به تعلیف دام رسید.

وی اظهار کرد: از اراضی زیر کشت امسال آذربایجان غربی، 38 هزار هکتار زیر کشت جو دیم و 16 هزار هکتار زیر کشت جو آبی بود.

عیدی با اشاره به قیمت 5 تا 6 هزار تومانی جو ، اضافه کرد: به دلیل بالا بودن قیمت بازار آزاد در مقایسه با نرخ خرید تضمینی ، کشاورزان تمایلی برای فروش محصول خود به مراکز خرید دولتی را ندارند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی،وی گفت: شهرستان های شاهین دژ، میاندوآب و بوکان داری بیشترین سطح زیر کشت جو در استان هستند.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با بیان اینکه برداشت گندم و جو در استان به صورت مکانیزه انجام می گیرد، ادا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیش از 84 هزار تن جو از مزارع آذربایجان غربی برداشت شد

بیش از 84 هزار تن جو از مزارع آذربایجان غربی برداشت شد