مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 شهریور 1400 ساعت 12:152021-08-29سياسي

کاروانسرای مشیرالملک برازجان در آستانه جهانی شدن


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر از تشکیل اولین پرونده ثبت جهانی در استان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بوشهر، محمدحسین ارسطوزاده عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پرونده ثبت کاروانسرای مشیر برازجان به عنوان اولین پرونده برای ثبت در فهرست میراث جهانی یونسکو در بوشهر تهیه و تدوین شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر افزود: به زودی کارشناسان ارزیابی یونسکو از این کاروانسرای بازمانده از دوران قاجار بازدید می کنند و چنانچه با تایید آنان همراه بود، گزارش نهایی به مجمع یونسکو ارائه خواهد شد.

وی با اشاره به قدمت 150ساله این بنا و کاربری های مختلف آن در طول دوره های قاجار و پهلوی اول و دوم، در خصوص ثبت جهانی این کاروانسرا و نیز اهمیت نگهداری آن اضافه کرد: اولین گام برای ثبت جهانی این بنای ارزشمند، نحوه نگهداری اثر، رعایت ضوابط عرصه و حریم آن و به ویژه تعهد مسئولین محلی و شهروندان و ذینفعان است که در نتیجه نهایی بسیار موثر خواهد بود و برای رسیدن به هدف مطلوب، نقش و همکاری ادارات، شهرداری و مدیران محلی دارای اهمیت است.

این مقام مسؤول عنوان کرد: با تایید پرونده و ارائه گزارش مطلوب توسط ناظران یونسکو، کاروانسرای برازجان به عنوان اولین اثر تاریخی و میراث جهانی استان بوش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاروانسرای مشیرالملک برازجان در آستانه جهانی شدن

کاروانسرای مشیرالملک برازجان در آستانه جهانی شدن