مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 شهریور 1400 ساعت 09:152021-08-29سياسي

عکسی قدیمی از «گل آقا» در خانه خدا


عباس خامه یار همزمان با هشتادمین سالگرد تولد زنده یاد کیومرث صابری، با انتشار عکسی قدیمی از کیومرث صابری در سال 64، یاد این نویسنده و طنزپرداز را زنده کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، امروز هفتم شهریور ماه، مصادف است با هشتادمین سالگرد تولد زنده یاد کیومرث صابری فومنی، ادیب، نویسنده و طنزپرداز مشهور و معاصر کشورمان، مشهور به گل آقا که شخصیت و پدیده ای نو و منحصر به فرد پس از پیروزی انقلاب اسلامی محسوب می شود.

خامه یار ـ رایزن فرهنگی ایران در لبنان ـ درباره ی شهرت گل آقا معتقد است: آشنایی کیومرث صابری با سیاست و ادبیات، موجب شد که نوشته های او، از همه وجوه تأثیر فوق العاده ای روی افکار عمومی جامعه ایران بگذارد و جوانان را نسبت به این مقوله از روزنامه نگاری و طنزپرداری حساس کند و مکتبی متعهد، متخصص، هنرورز و منحصر بفرد به نام مکتب طنز گل آقایی پدید آورد.

عباس خامه یار در این مطلب مروری بر زندگی و شهرت گل آقا داشته است: هفتم شهریورماه 1320 و مصادف با روزهای حضور ارتش متفقین در زمان جنگ دوم جهانی در ایران بود که گل آقا در صومعه سرا، یکی از شهرهای استان گیلان دنیا آمد و من هشتادمین سال تولداش را بهانه ای قرار دادم تا یادی از این دوست فرهیخته و ادیب هموطن داشته باشم و زندگی پُرفراز و نشیب او را به عنوان سرمشقی برای نسل جوان امروزمان یادآور


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عکسی قدیمی از «گل آقا» در خانه خدا

عکسی قدیمی از «گل آقا» در خانه خدا