مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 شهریور 1400 ساعت 04:352021-08-29سياسي

انحراف بیش از 40 درجه ای 300 قبر در باغ رضوان ارومیه


سخنگوی شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: تمام قطعات باغ رضوان ارومیه از قبله انحراف دارند ولی انحراف از قبله در 300 قبر بیش از 40 درجه است.

- توماج وحید افشار در گفت وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، اظهار داشت: از بدو تاسیس باغ رضوان تاکنون از قطعه های یک تا 64 مشکلات قبله ای دارند لذا امروز ما با استفاده از ابزارآلات دقیق، قبله یابی کرده ایم این درحالی است که در ایام قدیم قبله یابی بر اساس روش های سنتی از جمله طلوع و غروب خورشید انجام می شد.

وی ادامه داد: با وجود انحراف جزیی از قبله، حد شرعی در باغ رضوان به غیر از قطعه 64 و فاز یک قطعه کرونایی رعایت شده است و از لحاظ شرعی مشکلی ندارند.

سخنگوی شورای شهر ارومیه تصریح کرد: وقتی با ابزارهای دقیق موضوع را بررسی می کنیم متوجه می شویم که تمام قبور باغ رضوان مشکلات قبله ای دارند به طوری که مشکل قبله ای در باغ رضوان از 7 درجه شروع شده و 40 تا 50 درجه نیز ادامه پیدا می کند.

وی با اشاره به اینکه مشکل قبله ای در قطعه های 64 و فاز یک قطعه کرونایی نسبت به سایر قطعه ها بسیار زیاد است ، بیان کرد: در قطعه های 64 و فاز یک قطعه کرونایی میزان اختلاف با قبله بیش از 40 درجه است.

وحید افشار ادامه داد: بخش عمده این موضوع به مدیریت های سابق باغ رضوان و بخش کوچکی نیز به شرایط بحرانی کرونایی  بر می گردد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انحراف بیش از 40 درجه ای 300 قبر در باغ رضوان ارومیه

انحراف بیش از 40 درجه ای 300 قبر در باغ رضوان ارومیه