مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 شهریور 1400 ساعت 03:202021-08-28اجتماعي

رویدادهای نجومی شهریور ماه/ امکان رصد 3جرم آسمانی به صورت مثلث


امکان رصد 3 جرم آسمانی ماه، مشتری و زحل به صورت مثلث وارونه، رویت سیاره  گریزپای منظومه شمسی و مقارنه سیاره زهره با هلال ماه از رویدادهای نجومی شهریور ماه هستند.

- با اشاره به رویدادهای نجومی شهریور ماه گفت: شامگاه 12شهریور پس از غروب خورشید در افق غرب، سیاره گریزپای منظومه شمسی یعنی عطارد را می توان به راحتی رصد کرد.

وی در خصوص سیاره عطارد گفت: این سیاره گریزپای منظومه شمسی در روز 23 شهریور به بیشترین کشیدگی شرقی یا به عبارتی بیشترین فاصله خود از خورشید از منظر ناظر زمینی می رسد و در بهترین وضعیت رصدی خود قرار می گیرد.

کارشناس نجوم با بیان اینکه 19 شهریور مقارنه سیاره زهره با هلال ماه رخ خواهد داد، گفت: اگر بعد از غروب خورشید نوزدهم شهریور به افق غربی نگاه کنیم می توانیم سیاره درخشان و پرنور زهره را در فاصله حدود 5 درجه ای و پایین تر از هلال ماه رصد کنیم.

به گفته وی، بهترین پیشنهاد رصدی به علاقمندان آسمان، مشاهده آسمان شب در شامگاه 26 شهریور است زیرا 3 جرم مشتری، زحل و ماه به راحتی قابل رصد هستند.

وی افزود: برای رویت این 3 جرم آسمانی، می توان از ساعت 20 شب در افق جنوب شرقی آسمان، اجتماع ماه با سیارات مشتری و زحل را رویت کرد؛ این سه جرم تشکیل یک مثلث وارونه را می دهند بطوریکه ماه به عنوان راس مثلث در پایین، سیاره مشتری سمت چپ و با


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رویدادهای نجومی شهریور ماه/ امکان رصد 3جرم آسمانی به صورت مثلث

رویدادهای نجومی شهریور ماه/ امکان رصد 3جرم آسمانی به صورت مثلث