مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 شهریور 1400 ساعت 02:402021-08-28پزشكي

تاثیرات مفید ورزش کردن برای سلامت قلب


به گفته یک متخصص پزشکی ورزشی، ورزش منظم تاثیر زیادی در سلامت قلب و عروق افراد دارد و از بروز سکته قلبی جلوگیری می کند.

- ایسنا/کرمانشاه به گفته یک متخصص پزشکی ورزشی، ورزش منظم تاثیر زیادی در سلامت قلب و عروق افراد دارد و از بروز سکته قلبی جلوگیری می کند.

دکتر مصطفی اکبری در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به تاثیرات شیوع بیماری کرونا بر کاهش میزان تحرک مردم، اظهار کرد: متاسفانه از زمانی که بیماری کرونا همه گیری پیدا کرده، میزان تحرک و ورزش کردن مردم نیز کاهش یافته که این مسئله شیوع انواع بیماریهای متابولیسمی، اسکلتی و عضلانی را به همراه داشته است.

وی تحرک و ورزش کردن را عامل تقویت سیستم های بدن از جمله سیستم عضلانی دانست و افزود: یکی از بارزترین و شاخص ترین سیستم های عضلانی در بدن، سیستم قلبی عروقی است که ورزش کردن تاثیر زیادی روی سلامتی آن دارد.

این متخصص آسیب های ورزشی اضافه کرد: ورزش منظم می تواند با تشکیل عروق جدید در اثر فشار و تمرین( پدیده نئوواسکولاریزاسیون) در دیواره عضلات از جمله عضلات قلبی باعث تقویت خون رسانی به قلب و عضلات شود.

وی ادامه داد: تحقیقات نشان داده که این پروسه مربوط به سن خاصی نیست و در همه سنین حتی در سالخوردگان هم اتفاق می افتد و در نهایت اینکه می تواند از سکته قلبی در ورزشکاران جلوگیری کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاثیرات مفید ورزش کردن برای سلامت قلب

تاثیرات مفید ورزش کردن برای سلامت قلب