مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 شهریور 1400 ساعت 16:302021-08-28سياسي

اتفاقی بی سابقه در استونی؛ برگزاری انتخابات ریاست جمهوری تنها با یک نامزد


پارلمان استونی برای برگزاری یک انتخابات غیرعادی آماده می شود؛ قرار است روز دوشنبه نمایندگان پارلمان به نامزد مدنظر خود برای مقام ریاست جمهوری این کشور رای دهند اما تنها یک نامزد برای این رای گیری حاضر است.

- اتفاقی بی سابقه در استونی؛ برگزاری انتخابات ریاست جمهوری تنها با یک نامزد پارلمان استونی برای برگزاری یک انتخابات غیرعادی آماده می شود؛ قرار است روز دوشنبه نمایندگان پارلمان به نامزد مدنظر خود برای مقام ریاست جمهوری این کشور رای دهند اما تنها یک نامزد برای این رای گیری حاضر است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از یورونیوز، این وضعیت در 30 سال گذشته یعنی از زمان استقلال این کشور از اتحاد جماهیر شوروی پیشین بی سابقه بوده است.

دوره پنج ساله ریاست جمهوری خانم کریستی کالیولاید در 10 اکتبر به پایان می رسد و مطابق با قانون، این وظیفه 101 قانونگذار پارلمان استونی است که جانشین او و رییس جدید دولت را برگزینند.

اما اگر تا پایان مهلت قانونی روز شنبه 28 اوت فرد دیگری نتواند حداقل حمایت لازم از سوی نمایندگان را به دست آورد و برای این انتخابات ثبت نام کند، آنگاه آلار کاریس 63 ساله که مدیر موزه ملی استونی است به عنوان تنها نامزد موجود در رای گیری روز دوشنبه پارلمان حاضر خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اتفاقی بی سابقه در استونی؛ برگزاری انتخابات ریاست جمهوری تنها با یک نامزد

اتفاقی بی سابقه در استونی؛ برگزاری انتخابات ریاست جمهوری تنها با یک نامزد