مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 شهریور 1400 ساعت 11:502021-08-28پزشكي

بیماری قارچ سیاه مُسری است؟


معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد با بیان این که قارچ سیاه معمولا مسری نیست، گفت: بیماری قارچ سیاه در افرادی که دارای نقص سیستم ایمنی هستند بیشتر بروز پیدا می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از فارس، دکتر محمود نوری شادکام در یزد، با اشاره به این که بیماری قارچ سیاه مسری نیست، اظهار کرد: قارچ سیاه یا بیماری موکورمایکوزیس توسط یک قارچ فرصت طلب ایجاد می شود، و بیشتر در کسانی که دارای نقص سیستم ایمنی سلولی هستند مثل بیماران دیابتی، سرطانی ها و بیماران پیوندی بیشتر بروز پیدا می کند.

وی با بیان این که قارچ سیاه بیماری جدیدی نیست افزود: شایعترین عارضه درگیری سینوس ها، مخاط بینی، دهان و چشم است و همچنین این بیماری علائم بصورت تغییر رنگ به شکل سیاه، و افزایش ترشحات از ناحیه حلق و بینی با خود به همراه دارد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: گاهی ممکن است این بیماری دستگاه تنفسی و گوارش را درگیر کند و می تواند در بیمارانی که ضعف سیستم ایمنی دارند به سرعت در نواحی سینوس ها، مخاط بینی، دهان و چشم تکثیر بشود و فرد را دچار مشکل کند و شاید لازم باشد بیمار چندین بار تحت عمل جراحی و شستشو و خروج قارچ قرار بگیرد.

دکتر نوری شادکام با اشاره به این که خود بیماری کرونا زمینه ای را برای ابتلا به بیماری قارچ سیاه ایجاد نمی کند، تصریح کرد: اف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیماری قارچ سیاه مُسری است؟

بیماری قارچ سیاه مُسری است؟