مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 شهریور 1400 ساعت 08:352021-08-28اقتصادي

انتقال دانش فنی تولید محرک رشد اختصاصی گوجه فرنگی


رییس پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی از انتقال دانش فنی تکثیر، فرمولاسیون و استفاده از سویه های اکتینومیستی برای تهیه محرک رشد اختصاصی گوجه فرنگی خبر داد.

- به نقل از پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی، صابر گلکاری با تاکید بر رویکرد راهبردی پژوهشگاه در اجرای طرح های کاربردی و قابل تجاری سازی در راستای رفع مشکلات بخش کشاورزی، اظهار داشت: امیدواریم در قالب قراردادهای انتقال دانش فنی و همکاری پژوهشی امکان بهره مندی بخش کشاورزی از دستاوردهای محققان پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی فراهم شود.

دکتر اکرم صادقی مجری طرح مذکور نیز درباره دانش فنی تکثیر و فرمولاسیون سویه های اکتینومیستی برای تهیه محرک های رشد اختصاصی گوجه فرنگی بیان داشت: استفاده از کودها و سموم زیستی علاوه بر افزایش حاصلخیزی خاک موجب کاهش هزینه های تولید و آلودگی های زیست محیطی ناشی از مواد شیمیایی می شود که به رغم بازار رو به رشد این محصولات در دنیا و مطالعاتی که منجر به تولید انواع کودها و سموم زیستی شده ، انواع محصولات توسعه یافته تنوع زیادی ندارند و کشاورزان ایرانی آشنایی مناسبی از محصولات زیستی داخلی و وارداتی ندارند.

وی در خصوص دلایل استقبال کم کشاورزان ایرانی از مصرف کودها و سموم زیستی خاطرنشان کرد: عدم ترویج مناسب و آشنا نبودن کشاورزان با این محصولات و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتقال دانش فنی تولید محرک رشد اختصاصی گوجه فرنگی

انتقال دانش فنی تولید محرک رشد اختصاصی گوجه فرنگی