مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 شهریور 1400 ساعت 07:322021-08-28پزشكي

چالش جدید کرونا؛ اعتماد به تست های کاذب


یکی از چالش هایی که موجب شده بیماری همچنان فوران کند، اعتماد مبتلایان به تست های منفی کاذب و تردد این افراد در سطح شهر است بنابراین بیماری در سطح شهر می چرخد.

- ایسنا/خوزستان رییس مرکز بهداشت غرب اهواز گفت: یکی از چالش هایی که موجب شده بیماری همچنان فوران کند، اعتماد مبتلایان به تست های منفی کاذب و تردد این افراد در سطح شهر است بنابراین بیماری در سطح شهر می چرخد.

دکتر مهران احمدی بلوطکی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: همچنان فضای شهر به دلتا آلوده است.

روزانه یک هزار و 500 تا 2 هزار نفر به مراکز منتخب غرب اهواز مراجعه می کنند و روزانه به طور متوسط 400 تا 500 بیمار جدید شناسایی می شوند.

وی افزود: در این روزها هر فرد داری علائم گوارشی و تنفسی می تواند ناقل کرونا باشد بنابراین این افراد حتی در صورت منفی شدن تست، باید خود را یک بیمار مبتلا به کرونا بدانند و قرنطینه شوند.

رییس مرکز بهداشت غرب اهواز بیان کرد: در صورت پایدار بودن علائم در 48 تا 72 ساعت و بروز علائم ابتلا در یکی دیگر از اعضای خانواده، قطعا این فرد به کرونا مبتلا است.

احمدی بلوطکی افزود: برخی اوقات فردی علامت دار می شود اما پس از 24 تا 48 ساعت علائم از بین می رود؛ در این حالت برای انجام تست باید حداقل 48 ساعت از علائم ابتلا بگذرد و در صورت ماندگار بودن علائم، تست انجام دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چالش جدید کرونا؛ اعتماد به تست های کاذب

چالش جدید کرونا؛ اعتماد به تست های کاذب