مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 شهریور 1400 ساعت 05:102021-08-28سياسي

از دلایل تا راه حل برطرف کردن طلاق عاطفی


طلاق عاطفی اصطلاحی است که سال هاست در ادبیات اجتماعی از آن استفاده می شود اما پیش از پرداختن به این مقوله لازم است به معنای کلمه طلاق از نظر لغوی بپردازیم.

- ایسنا/همدان طلاق عاطفی اصطلاحی است که سال هاست در ادبیات اجتماعی از آن استفاده می شود اما پیش از پرداختن به این مقوله لازم است به معنای کلمه طلاق از نظر لغوی بپردازیم.

در فرهنگ دهخدا طلاق به معنای آزاد شدن و یا رها شدن زن از قید نکاح است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، با توجه به اینکه تعریف حقوقی و مراحل طلاق در کشورهای اسلامی با آنچه که در قالب کشورهایی که از به اصطلاح حقوق مدرن استفاده می کنند، متفاوت است باید بین آنها تمایز قائل باشیم و از این رو ناگزیر باید ابتدا به تقسیم بندی طلاق های عاطفی بپردازیم تا مطلب دقیق تر بیان شود.

یک جامعه شناس درباره انواع طلاق عاطفی به خبرنگار ایسنا، می گوید: اولین نوعی که از طلاق های عاطفی می توان نام برد این است که زن و شوهر با توافق یکدیگر وظایف و مسئولیت های زناشویی را از یکدیگر سلب می کنند که ممکن است شامل مسئولیت های اقتصادی و روابط اقتصادی بین آنها نباشد این نوع طلاق غالباً به دو صورت شفاف و یا پذیرفته شده در عمل اتفاق می افتد یعنی ممکن است این توافق به صورت شفاهی یا کتبی انجام شده و یا نوع رفتارها میان زن و شوهر پذیرفتن این شرایط را تأیید کند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از دلایل تا راه حل برطرف کردن طلاق عاطفی

از دلایل تا راه حل برطرف کردن طلاق عاطفی