مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 شهریور 1400 ساعت 00:202021-08-27سياسي

حکم امام درباره صرف وجوهات شرعیه در مبارزه با اسراییل


امام خمینی در ششم شهریور سال 47 به نامه جمعی از فداییان فلسطینی برای صرف زکات و صدقات در راه مبارزه با اسراییل پاسخ دادند.

- به شرح زیر است: [ بسم الله الرحمن الرحیم.

محضر مبارک پیشوای مجاهد و عظیم الشأن حضرت مستطاب ‎ ‎ حجت الاسلام والمسلمین آیت الله العظمی آقای خمینی ـ ادام الله ظله العالی.

پیشوای جلیل القدر! از نظر ‎ ‎ مبارک پوشیده نیست که دست خیانت و جنایت پیشه کفار حربی یهود بر مسجد اقصی و زمین های ‎ ‎ اسلامی دیگری مستولی گشته، و مسلمانان بیگناه آن سامان را آواره بیابان ها نموده است، و اکنون به ‎ ‎ منظور استخلاص اماکن مقدسه و استرداد زمینهای اسلامی جز مقاومت مسلحانه که به نام عملیات ‎ ‎ فدایی خوانده می شود، چاره ای نیست.

و در چنین شرایط و زمینه ای، آیا مسلمانانی که توانایی حمل سلاح و جهاد داشته، یا آنان که قدرت ‎ ‎ کمک مالی با مجاهدین را دارند، می توانند از این خدمت دینی سرپیچی نموده و اوضاع را نادیده ‎ ‎ بگیرند؟ و آیا جایز است که متمکنین در مقابل این خطر خانمان برانداز همچنان آرام نشسته و از برای ‎ ‎ راندن کفار از زمین های اسلامی قدمی برنداشته و اقدامی نکنند؟ و در صورت وجوب مقاومت، آیا جایز ‎ ‎ است از مورد حقوق شرعیه از قبیل زکات و غیره در مورد مسلح نمودن مسلمانان و تربیت آنان استفاده ‎ ‎ ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حکم امام درباره صرف وجوهات شرعیه در مبارزه با اسراییل

حکم امام درباره صرف وجوهات شرعیه در مبارزه با اسراییل