مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 5 شهریور 1400 ساعت 05:302021-08-27اقتصادي

کم بارش ترین سال 15 سال اخیر اصفهان


معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: این استان امسال یکی از کم بارش ترین سال ها در 15 سال اخیر را تجربه کرد و این شرایط تا نیمه اول پاییز 1400 ادامه خواهد داشت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از مهر، نوید حاجی بابایی با بیان اینکه میانگین بارشی استان از ابتدای سال آبی (مهر 1399) تا یکم شهریور ماه 109 میلیمتر است، اظهار داشت: استان اصفهان امسال در مقایسه با سال گذشته 35 درصد و نسبت به بلند مدت 30 درصد کمبود بارش دارد و برپایه آمار موجود سال جاری یکی از کم بارش ترین سال های اصفهان در 15 سال اخیر بوده که سپری کردیم.

وی ادامه داد: شدت کم بارشی در مناطق غربی و سرچشمه های آبی زاینده رود بیشتر مشاهده می شود به طوری که سال آبی جاری بارندگی در کوهرنگ سرشاخه اصلی حوضه زاینده رود 40 درصد کمتر از نرمال است.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان خاطر نشان کرد: شرایط کم بارشی و بالا بودن میانگین دما نسبت به نرمال که در مدت 10 ماه اخیر از زمستان 1399، بهار و تابستان امسال به طور مداوم ادامه داشته است، سبب کاهش منابع آب، افزایش تبخیر آب های سطحی و تشدید شرایط کم آبی شده است.

نواحی مرکزی و شرق اصفهان درگیر خشکسالی بسیار شدید حاجی بابایی با بیان اینکه دمای هوای استان در 10 ماه گذشته بین یک تا 2 درجه سانتیگراد نسبت به نرمال افزایش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کم بارش ترین سال 15 سال اخیر اصفهان

کم بارش ترین سال 15 سال اخیر اصفهان