مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 4 شهریور 1400 ساعت 18:452021-08-26اقتصادي

ناتوانی دولت قبل در مدیریت بازار خودرو جبران می شود؟/دلایل گران شدن خودروها


افزایش قیمت خودرو در بازار همزمان با رشد نرخ ارز طی هفته های اخیر در حالی اتفاق افتاده که عرضه خودروسازان کاهش یافته و تولیدکنندگان از زیان خود به دلیل عدم آزادسازی قیمت محصولاتشان سخن می گویند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس،قیمت خودرو در بازار که طی یک ماه اخیر با روندی صعودی مواجه شد، فعالان بازار دلیل اصلی این اتفاق را افزایش نرخ ارز عنوان کردند، اما همزمان با این اتفاق شاهد انباشت خودروهای ناقص در پارکینگ خودروسازان بودیم که تعداد آن بیش از 140 هزار دستگاه عنوان شده است.

خودروسازان مشکلات موجود در تامین قطعات و همچنین افزایش قیمت تمام شده تولید را دلیل اصلی انباشت این خودروها اعلام می کنند و خواستار آزادسازی قیمت خودرو برای رفع همیشگی مشکلات این صنعت هستند.

در مجموع کاهش عرضه خودرو توسط خودروسازان و رشد نرخ ارز باعث افزایش چشمگیر قیمت خودرو در بازار شده که در مورد عوامل این گرانی انگشت اشاره به سمت افراد مختلف دراز می شود.

فرهاد طهماسبی، عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس در این مورد معتقد است: کاهش تولید خودروسازان، عرضه قطره چکانی و عدم تحویل به موقع خودرو به ثبت کنندگان در افزایش قیمت خودرو در بازار موثر بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ناتوانی دولت قبل در مدیریت بازار خودرو جبران می شود؟/دلایل گران شدن خودروها

ناتوانی دولت قبل در مدیریت بازار خودرو جبران می شود؟/دلایل گران شدن خودروها