مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 4 شهریور 1400 ساعت 17:502021-08-26سياسي

نخستین پایگاه دیوار بزرگ گرگان ساخته می شود


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان گفت: نخستین پایگاه دیوار بزرگ گرگان با محوریت خدمات پژوهشی، حفاظتی و گردشگری در شهرستان گمیشان کلنگ زنی شد.

- ، احمد تجری شامگاه پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: با توجه به گستردگی دیوار بزرگ گرگان و تأسیسات وابسته و ظرفیت جهانی این اثر ارزشمند و همچنین فراهم شدن زمینه لازم برای ثبت جهانی آن، هم زمان با مطالعات باستان شناسی و مرمت و احیای بخشی از تأسیسات دفاعی دیوار بزرگ گرگان، با هماهنگی و مساعدت دستگاه های اجرایی ذی ربط در سطح ملی و محلی، احداث پایگاه دیوار بزرگ گرگان با محوریت خدمات پژوهشی، حفاظتی و گردشگری در دستور کار قرارگرفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان افزود: در این راستا عملیات اجرایی نخستین پایگاه دیوار بزرگ گرگان در محدوده روستای قلعه جیق بزرگ شهرستان گمیشان، بااعتبار 13 میلیارد و 949 میلیون ریال از ردیف اعتبارات ملی سال 1399، در هفته دولت و با حضور مسئولان استانی و شهرستانی و مردم شریف منطقه آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به این که این پروژه در زمینی به مساحت 900 مترمربع و با زیربنای 332 مترمربع کلنگ زنی خواهد شد، بیان کرد: ساختمان نخستین پایگاه دیوار بزرگ گرگان با نقشه مربع مستطیل، مشابه قلعه های دیوار بزرگ گرگان به صورت یک طبقه طر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نخستین پایگاه دیوار بزرگ گرگان ساخته می شود

نخستین پایگاه دیوار بزرگ گرگان ساخته می شود