مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 4 شهریور 1400 ساعت 08:152021-08-26سياسي

همکاری پارلمانی محور دیدار رؤسای پارلمان های قزاقستان و سوییس


رییس مجلس قزاقستان و رییس شورای ملی سوییس که در یک سفر رسمی در «نورسلطان» قرار دارد، خواستار تقویت همکاری های بین پارلمانی دو کشور شدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، نورلان نیگماتولین رییس مجلس قزاقستان و آندریاس ابی رییس شورای ملی مجمع فدرال سوییس که در اولین سفر رسمی در نورسلطان قرار دارد، دیدار و گفت و گو کردند.

در جریان این ملاقات که در ساختمان مجلس قزاقستان برگزار شد، دو طرف جهات امیدوارکننده فعالیت مشترک نمایندگان پارلمان قزاقستان و سوییس را بررسی کردند.

نیگماتولین سوییس را شریک مهم سیاسی، تجاری و اقتصادی کشورش در اروپا عنوان کرد و با تاکید گفت که ریاست قزاقستان به گسترش همکاری با این کشور توجه زیادی دارد.

در این راستا، بنابر سخنان رییس مجلس قزاقستان اولین سفر رسمی رییس شورای ملی مجمع فدرال سوییس به نورسلطان برای روابط دو کشور از اهمیت مهم تاریخی برخوردار است.

نیگماتولین در ادامه به منظور تقویت تعامل بین پارلمانی خواستار برقراری تماس های منظم در سطح گروه های همکاری و همچنین ایجاد کمیته های تخصصی برای تبادل تجربه در زمینه قانونگذاری شد.

وی در بخش دیگری با اشاره به سی امین سالگرد استقلال کشورهای آسیای مرکزی در سال جاری میلادی بر تعامل فعال بین کشورهای منطقه و تامین امنیت و ثبات منطقه ای تاکی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

همکاری پارلمانی محور دیدار رؤسای پارلمان های قزاقستان و سوییس

همکاری پارلمانی محور دیدار رؤسای پارلمان های قزاقستان و سوییس