مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 4 شهریور 1400 ساعت 03:352021-08-26اقتصادي

شروع یک فاجعه ملی با افزایش سه برابری کشتار دام مولد


یونجه سال گذشته هر کیلو 2 هزار و 450 تومان و کاه نیز کیلویی یکهزار تومان قیمت داشت که امسال با افزایش قیمت باورنکردنی به دو تا سه برابر در سال جاری رسید.

- مدیرعامل اتحادیه گاو داران و دامداران صنعتی خراسان رضوی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، کشتار دام مولد در استان 300 درصد افزایش یافته است که این اتفاق شروع یک فاجعه ملی است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایلنا، بنا بر اعتراض بسیاری از تولیدکنندگان متأسفانه نهاده های دامی واردشده با ارز 4200 تومانی به دست تولیدکنندگان واقعی نمی رسد و در بازار آزاد به قیمت گزاف به دامداران فروخته می شود یا حتی به شکل قاچاق از خاک ایران خارج می شود و این وسط تنها دلال ها هستند که سود گزاف به جیب می زنند.

کار به جایی رسیده است که طبق آمارهای رسمی جهادکشاورزی، میزان کشتار دام در سه ماهه نخست سال، بیش از 69 درصد افزایش یافته و دامداران معتقدند زیادشدن کشتار به دلیل افزایش تولید یا افزایش تقاضا در بازار نبوده است، بلکه کمبود خوراک دام و افزایش هزینه های تولید باعث شده است که دامدار، چاره ای جز کشتار دام خود نداشته باشد و در این میان، زیر تیغ رفتن دام های مولد اتفاقی ترسناک است که در آینده به ذخیره ژنتیکی دام در کشور و البته بازار گوشت و لبنیات ضربه ای جدی خواهد زد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شروع یک فاجعه ملی با افزایش سه برابری کشتار دام مولد

شروع یک فاجعه ملی با افزایش سه برابری کشتار دام مولد