مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 شهریور 1400 ساعت 19:552021-08-25بين الملل

المالکی و بارزانی بعد از سه سال با هم دیدار کردند


بعد از گذشت سه سال، «نوری المالکی» رهبر ائتلاف دولت قانون روز چهارشنبه وارد اربیل شد تا با «مسعود بارزانی» رهبرحزب دمکرات کردستان عراق دیدار کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، این دو رهبر سیاسی شیعه و کرد عراق در طول سال های گذشته بر سر مسائل مختلف از جمله همه پرسی استقلال کردستان عراق در سپتامبر 2017 با هم اختلاف داشتند و این نخستین دیدار بین آن ها در آستانه انتخابات زودهنگام پارلمانی است که قرار است دهم اکتبر آینده (18 مهرماه 1400) برگزار شود.

نیچروان بارزانی رییس اقلیم کردستان عراق در 21 ژوئن 2020 در بغداد، از نوری المالکی برای سفر به اربیل دعوت رسمی به عمل آورده بود.

پایگاه خبری روداو نزدیک به حزب دمکرات کردستان عراق در گزارشی درباره این سفر گفته است که المالکی در این سفر رسمی که هیاتی از ائتلاف دولت قانون او را همراهی می کنند، با مسعود بارزانی و اعضای دفتر سیاسی حزب دمکرات کردستان عراق و همچنین نیچروان بارزانی رییس اقلیم کردستان عراق دیدار و گفتگو می کند.

المالکی دوشنبه گذشته (اول شهریور 1400) در گفتگو با تلویزیون روادو از مسعود بارزانی به عنوان دوست قدیمی خود یاد کرده و گفته بود که دوستی بین آن ها به دوران مبارزه با رژیم بعث بر می گردد زمانی که مقر های حزب الدعوه اسلامی در کنار حزب دمکرات کردستان در منطقه بادینان و دیگر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

المالکی و بارزانی بعد از سه سال با هم دیدار کردند

المالکی و بارزانی بعد از سه سال با هم دیدار کردند