مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 شهریور 1400 ساعت 19:102021-08-25بين الملل

وزیرخارجه آمریکا نسبت به حمله داعش در افغانستان هشدار داد


وزیر امور خارجه آمریکا در سخنانی با اعلام نگرانی نسبت به وضعیت افغانستان اعلام کرد که واشنگتن از سال های گذشته با طالبان در ارتباط بوده است.

- به نقل از رویترز، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا در ارتباط با وضعیت خروج نیروهای این کشور از افغانستان اعلام کرد که تا کنون بیش از 82 هزار نفر از افغانستان خارج شده اند.

وزیر خارجه آمریکا در عین حال اعلام کرده که این کشور برنامه هایی برای خروج اتباع خارجی از افغانستان حتی پس از تاریخ 31 آگوست، یعنی ضرب الاجل تعیین شده با طالبان را دارد.

بلینکن همچنین با اعلام نگرانی از وضعیت افغانستان گفت: ما در یک محیط خطرناک در شهر کابل و در کشوری که تحت کنترل طالبان قرار گرفته در حال کار هستیم.

این مقام آمریکایی همچنین نسبت به حمله تروریستی داعش هشدار داد و گفت: حمله شاخه خراسان داعش بسیار محتمل است.

وزیرخارجه آمریکا در سخنان خود همچنین اعلام کرد که طی سال های گذشته کشورش با طالبان بر اساس منافع ملی در ارتباط بوده است.

با گذشت بیش از 10 روز از تصرف کابل توسط طالبان، همچنان گمانه زنی ها در مورد آینده افغانستان و سرنوشت حکومت در این کشور ادامه دارد.

طالبان در یک اقدام بهت آور و حیرت انگیز، با سرعتی که برای تمامی کارشناسان سیاسی و بین المللی و حتی کارشناسان امور افغانستان و حتی شاید خود افغان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزیرخارجه آمریکا نسبت به حمله داعش در افغانستان هشدار داد

وزیرخارجه آمریکا نسبت به حمله داعش در افغانستان هشدار داد