مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 شهریور 1400 ساعت 04:552021-08-25اقتصادي

مروری بر دیدگاه های مرحوم کردوانی درباره آبخیزداری و آبخوانداری


مرحوم پرفسور کردوانی معتقد بود که آبخیزداری از اقدامات موثر برای کنترل سیلاب است و برای مقابله با سیل سال 98 فقط کافی بود که در ارتفاعات آبخیزداری کنند.

- مرحوم پرفسور کردوانی معتقد بود که آبخیزداری از اقدامات موثر برای کنترل سیلاب است و برای مقابله با سیل سال 98 فقط کافی بود که در ارتفاعات آبخیزداری کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا مرحوم پرفسور کردوانی نظرات و دیدگاه های قابل توجهی درباره آبخیزداری و آبخوانداری داشت که به مرور آن ها می پردازیم: آبخیزداری از اقدامات موثر برای کنترل سیلاب است انجام اقدامات آبخیزداری و آبخوان داری و حفظ و افزایش پوشش گیاهی در سطح حوضه های آبخیز بالادست به کنترل و کاهش سرعت سیلاب کمک می کند.

آبخیزداری یکی از موثرترین اقدامات برای کنترل سیلاب در حوضه های بالادست است، در پایین دست حوضه های آبخیز نیز باید بتوانیم سیل را کنترل کنیم.

برای مقابله با سیل های سال 1398 فقط کافی بود تا در ارتفاعات آبخیزداری کنند یعنی در دامنه کوه دو کار اصلی انجام بدهند؛ اول اینکه جوی های عمود بر شیب احداث کنند و دوم اینکه در رودهای کوچک، سدهای کوچک می ساختند که این اقدامات بر عهده وزارت کشاورزی و وزارت نیرو است.

اگر این کارها انجام می شد، دیگر شاهد این همه خسارات نمی شدیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مروری بر دیدگاه های مرحوم کردوانی درباره آبخیزداری و آبخوانداری

مروری بر دیدگاه های مرحوم کردوانی درباره آبخیزداری و آبخوانداری