مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 شهریور 1400 ساعت 03:502021-08-25اقتصادي

دولت به فوریت باید تورم را مهار کند


استاد اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی با تاکید بر اینکه مسئله کلیدی اقتصاد کشور مهار تورم است، پیش بینی کرد: اگرچه رشد اقتصادی کشور در سال جاری اندک و مثبت خواهد بود، - ایسنا/اصفهان استاد اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی با تاکید بر اینکه مسئله کلیدی اقتصاد کشور مهار تورم است، پیش بینی کرد: اگرچه رشد اقتصادی کشور در سال جاری اندک و مثبت خواهد بود، اما نرخ تورم افزایشی و همانند سال گذشته در محدوده 40 تا 50 درصد است.

علی سرزعیم در گفت وگو با ایسنا با تحلیل شرایط اقتصادی فعلی کشور و آنچه باید تیم اقتصادی دولت رییسی دست به صلاح بزند، اظهار کرد: در وهله نخست آنچه باید به فوریت حل شود، مسئله مهار تورم است، چراکه هر چه نرخ آن رو به افزایش رود، سرعت آن لجام گسیخته تر خواهد شد.

وی تاکید کرد: مسئله کلیدی اقتصاد کشور مهار تورم است که مهار آن در گرو حل مسئله بودجه امسال است.

وی تصریح کرد: یکی از فوریت هایی که دولت باید به آن توجه کند، نحوه تامین بودجه امسال است و این موضوع یک سالی سخت را برای دولت سیزدهم ایجاد خواهد کرد.

این اقتصاددان با بیان اینکه کسری بودجه امسال حدود دو برابر سال گذشته است، گفت: سال گذشته دولت این فرصت را داشت تا اوراق به بانک ها بفروشد و به نوعی بودجه تامین شد، اما امسال بانک ها چنین ظرفیتی را ندارند به همین دلیل امسال، سا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دولت به فوریت باید تورم را مهار کند

دولت به فوریت باید تورم را مهار کند