مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 شهریور 1400 ساعت 03:352021-08-25سياسي

حکایت بانوی کارآفرین فیروزآبادی؛ از بافندگی تا ثبت اختراع


زنان و مردان قالی باف گاهی با تاسیس یک کارگاه کوچک آموزش قالی بافی، سعی در گسترش این هنر و صنعت نسبتا فراموش شده دارند که عشرت بهمن نژاد یکی از این کارآفرینان است که ابداعات قابل توجهی در این زمینه دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از فیروزاباد، جوان است و در زمینه قالی بافی کار می کند و تا کنون برای چندین بانو ایجاد اشتغال کرده است.

این بانوی کارآفرین معتقد است، که بانوان علاقه مند می توانند در صورت پشتکار و جدیت در یادگیری در مدت کوتاهی یک قالی باف ماهر شوند و برای خود از این راه، درآمدی داشته باشند.

عشرت بهمن نژاد ساکن روستای جایدشت فیروزآباد متولد 1360 دارای مدرک لیسانس فرش از دانشگاه عالی باهنر کرمان است که در حال حاضر دارای مدرک فوق لیسانس افتخاری می باشد .

بهمن نژاد در گفت و گو با فارس با بیان این که در سال 1397 هشت نوع گره خلق و ثبت کرده اظهارداشت: از 10 سالگی وارد عرصه فرش بافی شده و تا کنون در این زمینه فعالیت دارم.

وی که کار دو روی ابریشم به سایز 80 در 120 را با تلفیق 3گره، یک روی قالی یک نقشه و روی دیگر با طرح نقشه ای دیگر را آغاز کرده است، گفت: توانسته ام 8گره فرش به نام گره های گردابافت، پُشت چین، کُره چین، روچینی و زیرچینی، پته بافی، ترمه بافی، پارچه بافی را در فرش اختراع کنم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حکایت بانوی کارآفرین فیروزآبادی؛ از بافندگی تا ثبت اختراع

حکایت بانوی کارآفرین فیروزآبادی؛ از بافندگی تا ثبت اختراع