مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 شهریور 1400 ساعت 03:202021-08-24فرهنگي

عرصه و حریم جدید تپه چقاگاوانه تعیین می شود


معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان از پیگیری برای تعیین ضوابط حفاظتی جدید برای تپه باستانی چقاگاوانه اسلام آبادغرب خبر داد.

- ایسنا/کرمانشاه معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان از پیگیری برای تعیین ضوابط حفاظتی جدید برای تپه باستانی چقاگاوانه اسلام آبادغرب خبر داد.

کیومرث اعظمی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه ضوابط حفاظتی کنونی تپه باستانی چقاگاوانه کامل نیست، اظهار کرد: آخرین تعیین عرصه و حریم صورت گرفته برای این محوطه باستانی مربوط به سال 1367 است که برنامه بروزرسانی آن را از حدود دو سال پیش در دستورکار قرار داده ایم.

وی از متوقف ماندن اجرای پروژه روگذار در فاصله 30 تا 40 متری این محوطه در سال 1398 یاد کرد که منجر به پیگیری برای تعیین عرصه و حریم جدید محوطه شد.

معاون میراث فرهنگی استان در این رابطه توضیح داد: هرچند این پروژه(روگذر) طبق نقشه های عرصه و حریم سال 1367 خارج از محدوده حفاظتی محوطه باستانی چقاگاوانه بود، اما باستان شناسان و کارشناسان میراث فرهنگی معتقد بودند که نقشه های قبلی کامل نیست و این پروژه به عرصه و حریم محوطه خدشه وارد می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عرصه و حریم جدید تپه چقاگاوانه تعیین می شود

عرصه و حریم جدید تپه چقاگاوانه تعیین می شود